sobota, 27 lutego 2010

blok czekoladowy z maltesers


Niemowlę, mała M., wyciągnęła mnie dzisiaj z łóżka o 7 (jest niedziela!). I nawet jestem jej wdzięczna, bo wiedziałam, że w kuchni, przy oknie, zsiada się wczorajszy blok czekoladowy z Maltesers. Więc przy radosnym gadaniu małej M (po dostarczeniu odpowiedniej porcji mleka rozpaczliwy kwik zamienił się w wesołe guganie) pokroiłam blok, obfotografowałam z pachnącą kawą w porannym słońcu, a teraz siedzę zajadam, popijam i piszę.
Przepis pochodzi z tej strony.
Ja dysponowałam nieco mniejszą ilością maltesers (100 g) a i tak wydaje mi się, że jest ich pełno.
Wnioski: Jeśli chodzi o sam blok - jadałam lepsze, ale pomysł, żeby dodać chrupiące maltesers - naprawdę na medal !

SKŁADNIKI:

* 130 g masła
* 50 g golden syrup (jasnej melasy)
* 50 g czekolady gorzkiej
* 50 g kakao
* 225 (opakowanie) ciasteczek Digestive
* 250 g czekoladek Maltesers - połowa rozkruszona, połowa w całości


W dużym garnku z grubym dnem rozpuścić masło, melasę, czekoladę, następnie dodać kakao. Dodać rozkruszone (nie muszą być super dokładnie rozkruszone) ciasteczka Digestive. Jak całość trochę ostygnie, dorzucić rozkruszone Maltesers, następnie całe. Dobrze wymieszać i wyłożyć do naczynia (wyłożonego folią spożywczą). Docisnąć (moja masa przybrała formę kruchą, ale ładnie się zcaliła) i wyrównać, odstawić na noc.

miłej niedzieli !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz